Vakantie MacedonÍë

  • Celeste

    Hallo allemaal!

    In augustus ga ik samen met mijn ouders en vriend 2 weken naar Ohrid in Macedonië, maar ik zou graag een beetje willen weten hoeveel geld we mee moeten nemen. Mijn ouders en wij gaan in principe gescheiden op vakantie, alleen wilden ze graag naar dezelfde bestemming haha! We zullen dus ook vast wel wat samen doen, maar het is zeker niet zo dat de ouders betalen. Gezien wij maar arme studenten zijn, willen we toch een klein beetje vast gaan sparen en weten waar we aan toe zijn.

    Ik heb al heel veel rond gezocht, maar ik kom allemaal prijsvoorbeelden van 2005/2006 tegen en ik denk niet dat deze nog van toepassing zijn.

    Kan iemand mij een beetje een indicatie geven van wat uiteten gaan kost, wat gewoon je dagelijkse boodschapjes in de supermarkt kosten etc.?

    Ook zou ik graag weten wat de excursies zo'n beetje kosten. Van 1tje weet ik het ongeveer, dat is de ezeltocht naar een bergdorpje en die is rond de 35 euro. Maar als iemand mij hier meer over kan vertellen, heel graag want ik ben erg benieuwd! :D

  • pijlmans

    Hoi Celeste,

    Macedonia is nog steeds vrij goedkoop, onder de 10 euro kan je al aardig uit eten inclusief drankjes.

    Ik weet niet of jullie van wandelen houden, een dagje de bergen in kost natuurlijk helemaal niets. Persoonlijk heb ik nog nooit een betaalde excursue gedaan in Macedonie maar altijd alles zelf uitgezocht. Maar mijn vriendin komt uit Macedonie en dat scheelt natuurlijk.

    De Bradt Travel Guide is de beste guide die er is, ik zou me niet laten verleiden een van de Nederlandstalige gidsen te gebruiken.

    Ook goedkoop entertainment: Lees het boek “De bruiloft der zeven zigeuners” van A. Den Doolaard als je in Ohrid bent…Een mooie liefdes geschiedenis door deze Nederlandse schrijver, die zich in Ohrid afspeelt.

    Als je niet ver weg wilt van Ohrid kan je bv een dagje met de boot naar St Naum (10 euro retour vanuit de haven) waar je ook een boottochtje naar de bronnen die het meer voeden kunt maken. Een dagje Struga bezoeken, of het bergdorpje Vevcani met zijn bronnen, beiden met de bus bereikbaar.

    Als je op de link hieronder klikt, kom je op mijn VirtualTourist pages waar ik alles wat wij in Macedonie gezien en gedaan hebben heb beschreven.

    Veel plezier, en laat maar weten als je nog meer vragen hebt!

    Dennis

  • pijlmans

    Hoi,

    In de thread hieronder wordt overigens de volgende website aangeraden voor excursies: http://www.georgeanddushko.com/

    Zoals gezegd, ik heb er zelf geen ervaring mee…

    Groeten,

    Dennis

  • tmoerkens

    Wanneer je toch met 4 personen bent kun je heel wat excursies zelf doen met een huurauto.

    Zo heb je meer tijd voor dingen en ben je niet gebonden aan een groep

    Je kunt hiervoor kijken onder Lale (autohuur en excursies) op macedonie-vakantie.startpagina.nl

    Er zijn nu goede Nederlandse reisgidsen te krijgen via

    www.nederlandsereisgidsmacedonie.nl

    Let op als je wilt pinnen.

    SNS b.v. heeft zijn pasjes gedeactiveerd voor Macedonie.

    Kijk hiervoor op de WebSite van je Bank. Want op de kantoren weten ze het niet.

  • angela

    Hai Celeste,

    Het is nog erg goedkoop in Macedonie, je kunt er nog voor € 5 eten, koffie € 1 en als je met de bus gaat is het reizen echt spotgoedkoop. Zit je in Ohrid zelf of er buiten?

    Je kunt voor een indruk kijken op de site www.AenSTravel.nl, bij Galerij staan 3 pagina's met foto's en vergeet ook niet bij de link Over te kijken.

    Excursies naar Nationale Parken, stadjes of dorpen zijn ongeveer € 30. Niet goedkoop maar je ziet dan wel iets van het echt prachtige land.

    Een hele fijne vakantie en mail gerust als je informatie wil! (info@AenSTravel.nl)