Pinnen en geld

  • cor

    hallo

    wie kan mij vertellen of ik kan pinnen?

    of moet ik euro gaan wisselen bij de bank

    vertrek over 10 dagen dank e v voor de informatie

  • Ohridjanec

    Hallo,

    In alle grotere plaatsen (Ohrid/Skopje/Bitola/Strumica enz.) kunt u terecht bij de pinautomaten waar u direct denars kunt pinnen van uw rekening met uw pinpas. Ik heb zelf een rabobank betaalpas en kan zo goed als overal in Ohrid terecht bij bijna elke pinautomaat. In Ohrid zijn er i.i.g. een stuk of 5 pinautomaten, misschien nu ook meer.

    Groeten.

  • Hiltje

    Zijn er in de buurt van hotel Inex Gorica ook pinautomaten?

  • Barbara

    Volgens mij moet je daarvoor naar Ohrid.

    In Pestani is sinds deze zomer ook een pinautomaat op het plein van het dorp.

    Maar mensen doen niet moeilijk hoor als je met euro's wilt betalen.

  • Ohridjanec

    Hoi,

    Bij Gorica zijn geen pinautomaten, dan moet je inderdaad naar Ohrid (waar je als het goed is vaak genoeg komt). Je kan lekker lopen langs het meer naar Ohrid (30 min.) of de taxi voor een paar euro pakken.

    Wat al gezegd is, je kan gewoon met euro's bijna overal terecht (of gewoon omwisselen bij een van de vele wisselkantoren/hotels). Toch vind ik het zelf handiger om met denari te betalen, dan verklein je i.i.g. de kans op oplichting en je hoeft niet steeds te rekenen.

    Veel plezier.

  • Cees Meijer

    Er zijn in Ohrid 8 pinautomaten,alleen al drie in de straat met al die winkels.dus rechts af het centrum in. vlak naast de ijswinkels,eerst aan je rechterhand en later links van je, maar ook bij het wat nieuwe centrum zijn er een paar.,maar als je wat meer hier kijkt op het prikbord weet je dat deze vraag al heel wat keer gesteld is,een prettige vakantie verder.

    vriendelijke groeten

    Cees

  • Hiltje

    Nou dank jullie wel voor de reactie's, het moet helemaal goed komen hoor ik wel!!!

  • Ohridjanec

    Meestal doen een paar pinautomaten het maar, van die drie in de winkelstraat kan ik er bij slechts 1 terecht met mijn Rabo Europas. Ook staan de andere erg vaak leeg trouwens, dus niet opgeven bij de eerste de beste automaat :)

  • Barbara

    oja en nog een tip.

    Pin op vrijdag genoeg voor het weekend, dan worden ze namelijk niet gevuld, dus dan tref je ze zeker leeg aan.

    Fijne vakantie

  • Hiltje

    Dat is een hele goeie tip!!!